Din varukorg är tom, men det behöver den inte vara.
1. Om Fröken Fingerborg AB
Vårt bolag heter FRÖKEN FINGERBORG AB och har organisationsnummer 559255-5535. Företaget har sittsäte i Värnamo. Företagets postadress är Lerdala Pålshemmet 1, 331 93 Värnamo.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mailtill [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör viav oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Ibekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- ochleveransadress. Ett avtal om köp ingås först när vi bekräftat din beställning och Dumottagit orderbekräftelse från oss.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-posttill [email protected].
3. Leverans
Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickastidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längreleveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
4. Priser och betalning
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck iprislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehålleross rätten att justera priset.
Du kan betala på de sätt som anges på sajten. Läs mer om våra betalsätt ochrabatter på vår sajt.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrättsom gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas tilloss frokenfinge[email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart ochtydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandetreturnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bördärför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarandevärdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) ochdär förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och därförseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydligpersonlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänstenpåbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå varaskadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällandekonsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där duanger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalarvi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte ärfelaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följervi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanförföretagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis varaarbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leveransfrån leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskapersom ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning avprodukter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då enviss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer på sajten som kan ha förmånligare villkorän vad som framgår av dessa villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt.Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifikavaror som anges av oss samband med kampanjen. Vi förbehåller oss rätten att närsom helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av enkampanj gäller dessa villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på sajtengäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.
9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyftefå information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att användaför att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen dubesöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det gåratt ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kanman hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter
För information om vår behandling av personuppgifter hänvisar vi till vårIntegritetspolicy, LÄNK.
11. Force majeure
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat rådaöver såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag,terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation, epidemi, samt fel eller försening itjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessaomständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd ochandra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar vi dig dels ibörjan och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständighetenvarat längre än två månader har både Du och vi rätt att häva köpet med omedelbarverkan.
12. Övrigt
Sajten, samt allt innehåll på denna, ägs av oss eller dess licensgivare. Informationenär skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Dettainnebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layoutsamt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras elleranvändas utan skriftligt godkännande från oss.
13. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar avvillkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren ansesför accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
14. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst ochkunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas ienlighet med svensk rätt och lag.